En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Idag var det tydligen "buy nothing day"

Publicerad 2010-11-27 19:18:19 i Allmänt,

En köpfri dag ... det är ju ingenting! Och vad är syftet? De som har ett sådant konsumtionsmönster att de skulle behöva stanna upp och reflektera är vanligtvis inte samma personer som faktiskt anammar dagen.

Men jag ska inte vara grinig, jag tycker att det är bra att folk engagerar sig eller vad man ska kalla det. Jag får känslan av att om jag spred ut att "12/2 ska vi ha plommonstop för att hylla individen"  så kommer jag att stöta på en massa människor med plommonstop 12/2, i alla fall om de går att hitta på H&M.

Kommentarer

Postat av: Göran Hådén

Publicerad 2010-11-28 10:34:24

Jag känner till flera personer som själva säger att de verkligen ändrat sina tankemönster till följd av någon av artiklarna/inslagen i media kring En köpfri dag. Så visst påverkar det!

Postat av: Johanna Larsson

Publicerad 2010-11-28 10:51:42

Tack för din kommentar, kanske är det så :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela