En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Sju dagar - sju bilder

Publicerad 2015-07-20 16:30:38 i Resa,

Nuförtiden är det lätt att ta många bilder hela tiden, men jag är av den bestämda uppfattningen att det har sina poänger att begränsa antalet bilder man visar för andra. Så jag tänkte summera det i sju bilder från min mobilkamera.
 
Dag 1
När planet skulle landa försökte jag få en skymt av den exotiska plats jag alltid har velat resa till men aldrig varit på. Det gick inte, allt var bara som en stor matta av moln. De enda bilderna från den dagen som är tagna med min mobilkamera är spypåsen på planet och den lokala valutan ...  Den lokala valutan ställde till det lite för åtminstone mig under veckan då jag fick en ganska dålig uppfattning om vad saker kostade, men lite charmigt är det ju ändå med egna sedlar och det är inte varje dag man har en tiotusenlapp i sin plånbok!  
 
 
Dag 2
De säger att vädret ändrar sig ofta på Island, så var dock inte fallet de första två dagarna då det regnade konstant från att planet landade till andra dagens eftermiddag. Och det var inte förrän tredje dagen som vi faktiskt såg solen. 
 
Denna bilden är från hamnen i Heimaey.
 
Dag 3
Så gav vi oss av österut, solen sken och vyerna var fantastiska. Vi stannade till i Vik och jag kunde doppa fötterna i havet (första och enda gången den här resan) innan vi körde vidare och hamnade på en plats där jag bestämt skulle avråda alla från att doppa fötterna i vattnet. 
 
Dag 4
Platsen hade tydligen det passande namnet "Ice Lagoon" och går att åka på en åktur bland glaciärisen. Vi valde att åka på en tur i en amfibiebåt på tillbakavägen.
 
Dag 5
Inget Island utan varma källor och geysrar och sådant.  
 
Dag 6
Det kändes som att ett besölk på "Blå lagunen" hörde till. Jag tog inte med kameran in (även om det hade varit möjligt då de sålde vattentäta fodral till mobiltelefoner i baren) så den här bilden kommer från promenadstigen utanför.
 
Dag 7
Sista dagen var vi på valsafari och såg en knölval, men jag tog inga bilder på den! Jag nöjer mig med att visa hur man knyter en slips. 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela