En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Väggar

Publicerad 2015-02-05 17:32:00 i mina bokstäver,

Jag deltog i en rysarnovelltävling före jul, jag vann inte men idag fick jag ett trevligt mail med  Cia Sigesgårds feedback. Jag tolkar det som att texten inte var alldeles värdelös, så jag lägger den här! För den som läser, det finns två saker som jag är väldigt nyfiken på ... vem/vilka är det som pratar och vad handlar texten om? 
 

-  Titta en ny! 

-  Vad hände med den gamla?

-  Hoppade.

-  Hon ser så lugn ut.

-  Och glad.

-  Hon hör oss inte.

-  Än. Det gör de aldrig i början.

-  Då lyssnar de på honom. 

-  De är så fina när de är nya.

-  Så oförstörda.

-  Så kära.

-  Så bedårande kära.

             ***

-  Hur länge har hon suttit sådär

-  När gick han?

-  När han var klar.

-  Titta, hon lyssnar!

-  Hon hör oss.

-  Hej hej!

-  Du behöver inte vara rädd.

-  Jo.

-  Men inte för oss.

-  Vi är snälla.

-  Nä.

-  Men inte elaka.

-  Nä inte elaka.

-  De är så roliga när de börjar höra oss!

-  Så rädda.

-  Så bedårande rädda.

             ***

-  Nu står hon i fönstret.

-  Hon också.

-  Var är barnet?

-  I frysen.

-  Nu hoppar hon!

-  Nej hon tvekar.

-  Nu går hon ner. 

-  De är så ljuvliga när tvekar.

-  Så hoppfulla.

-  Så bedårande hoppfulla.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela