En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Semesterbilder Berlin

Publicerad 2011-07-20 13:50:21 i Allmänt,

En semester som innebar mycket promenerande och mycket lite planerande, det här fotot är taget på väg hem från tv-tornet (mycket bra utsikt -rekommenderas!)

Hur trevligt det än var att se utsikten från tv-tornet var behovet av utsikt inte helt mättat andra dagen så vi åkte upp en tur i en ballong (en som var fäst med en vajer vid marken då)

En utsvävning unnade jag mig, ett par silverörhängen från 30-talet (tror jag att det var)

Eftersom vi inte hade planerat så mycket längre än ditresan och hotell för tre nätter så var vi tvugna att bestämma hur resan skulle fortsätta sedan. Det blev Polens 5:e största stad, Poznan, där vi bodde på Hostel Retro.  Jag kan absolut tänka mig att åka tillbaks.

Efter Poznan blev det Swinoujcie, jag kan bara rekommendera att köpa platsbiljett på tåget och boka hotell i förväg.

Det var dock en positiv upplevelse av en ort som valdes främst för att det går färjor därifrån till Ystad.

Det gick bra att åka färja även om taxfreeshopen inte var något att hänga i julgranen, jag kollade förstås inte så noga på alkoholen så det kan hända att det var bra priser där.

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela