En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Kämpar med magisk realism

Publicerad 2014-04-26 11:07:00 i mina bokstäver,

Jag försöker få ihop något som ska vara inspirerat av magisk realism, det är inte det lättaste men gaska kul. Jag har flera uppslag och det här är början på ett av dem ... om det är den jag skriver klart och skickar in har jag ingen aning om än - vi har lite längre tid på oss den här gången.

                                                            ***

Eda dukade fram två kaffekoppar och tittade uppgivet på den lilla svarta råkan framför henne.

-          Om du bara inte vore så halsstarrig Bengt …

Han gav ifrån sig ett kraxande läte innan han tog till orda:   

-          Jag ber den slinkan om ursäkt den dag som helvetet fryser till is!    

-          Men vad kan du egentligen hjälpa till med hemma numera? Och vad ska jag säga till folk? ”Ni vet ju hur Bengt är … nu har ICA-kassörskan förvandlat honom till en kråka”?

-          Råka, min kära, jag har sett mig i spegeln och jag såg klart och tydligt en råka.

-           Jaja, råka, kråka. Vem bryr sig? Du är en fågel och det är ditt eget fel!

-          Det stod att clementinerna kostade 9,90 och de försökte ta 19,90 för dem! Dessutom har de smutsiga kundkorgar och det lät jag henne veta.

-          Men du använder väl inte kundkorgarna? Du använder ju min dramaten?

-          Just det!

Eda suckade, tog en sockerbit mellan läpparna och sög i sig av kaffet.  

-          Nog får vara nog, efter fikat är det jag som går ner till Ica och pratar med kassörskan.

-          Kan jag få en påtår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela