En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

"Jag vill att du går nu"

Publicerad 2014-07-12 10:23:03 i Tryckta bokstäver,

Normalt skriver jag inte om böcker, men då jag har fått boken av författaren herself så tycker jag att den är värd att jag skriver några rader om den.
 
Såhär ser omslaget ut:
  
Egentligen är den två parallella berättelser, den ena börjar där boken börjar i slutet av nittiotalet hos en familj innehållandes en anorektisk dotter, två yngre barn och ett äktenskap som håller på att haverera - kanske på grund av dotterns sjukdom men troligen fungerar den mest som katalysator. Mannen (Martin) träffar en kvinna (Inez) och berättelsen handlar till en stor del om de människor som är viktiga i hennes liv. Den andra berättelsen går tillbaks i tiden och berättar hur människorna omkring Inez hamnadepå den plats där de är när boken börjar.
 
Om jag ska välja ut några nyckelord för att beskriva vilken sorts bok det är så är det människor, relationer och verklighet. Visst händer det saker, men det är alltid relationerna som har fokus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela