En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Att vika sina underkläder

Publicerad 2015-10-12 06:57:00 i Ordning och reda,

Om någon hade sagt till mig för tre månader sedan, att jag inte bara skulle vika mina underkläder utan också se det som den självklara saken att göra med dem efter att ha tvättat, så hade jag nog tänkt att den personen hade tappat en skruv alternativt blandat ihop mig med någon annan.
Och så ...
 
Jupp, det är så min underklädeslåda ser ut nu. Ända sedan mitt senaste inlägg här för två månader sedan är det så mina kläder ser ut i byrålådan (jag vet att det inte är det prydligaste men ... någon måtta får det vara)

Jag får väl erkänna att jag inte har tillämpat speciellt mycket av Konmari än att rensa ut en del kläder och böcker (och lite annat) och börjat vika kläderna, men det gör faktiskt ganska stor skillnad.
 
(en kort sammanfattning av Konmari är att man ska gå igenom sina saker efter kategorierna kläder, böcker, papper, annat och sentimentalt jox, man ska hålla i varendaste pryl, tacka dem som har spelat ut sitt syfte för att sedan göra sig av med dem på ett eller annat sätt, och därefter ska man behandla dem som har fått stanna kvar med respekt, vilket innebär att man får sluta misshandla sina strumpor, tacka sina saker för ett bra jobb, samt vika tvätten i lådorna vertikalt så att det går att se allt) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela