En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Hälsodrive

Publicerad 2016-04-13 22:37:15 i Hälsa,

Herr K och jag kom överens om att vi kanske möjligen eventuellt väger lite för mycket, så vi har gjort en fin graf på ett stort papper på badrumsdörren och ska införa invägning varje vecka.
 
Metod? Tja ... ett första steg kan ju vara att ta itu med de saker som vi vet att vi gör fel ...
 
Jag har suttit och läst livsmedelverkets kostråd och tänkte att det är väl inte en så tokig idé att implementera dem lite successivt. Jag börjar med rådet om att äta minst 500g frukt och grönt varje dag, så nu ska jag försöka få en känsla för hur mycket 500g är.
 
Nu vet jag att den halvliter grönsaker som ska in i morgondagens matlåda väger 300g som frysta. 
 
Om jag ska kunna hålla det här så kanske det inte blir så mycket Mac Donalds på ett tag ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela