En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Alkohol ...

Publicerad 2009-06-20 12:28:21 i Allmänt,

Finns det ett mer laddat ämne än alkohol? Det finns nog inget annat ämne där folk tar sig lika mycket friheter att ha åsikter om hur andra ska göra ...

Om jag går på en fest och inte känner för att dricka alkohol så måste det ju bero på något. Antingen är jag nykterist, gravid, bilförare, eller äter någon form av medicin. Det kan ju inte vara så att jag helt enkelt inte känner för att dricka akohol just då!

Eller så pratar jag med vissa nykterister som tycks ha uppfattningen om att alla fester med alkohol innebär minnesluckor, spya, slagsmål och baksmälla ... för att inte tala om risken för att jag ska bli alkoholist! (vilket jag säkert redan är enligt någras mått mätt eftersom jag kan ta en öl ensam framför tv:n en vardagkväll :-o)

För mig är alkohol helt enkelt något som ingår i en hel del drycker som jag gillar, man blir lite rusig av det, man kan på gott och ont bli väldigt rusig av det och om man får i sig för mycket så kan det bli väldigt dåligt.

Varken mer eller mindre.

Kommentarer

Postat av: Ellinor

Publicerad 2009-06-20 12:52:44

Word!



Nej, lika lite som man ska behöva försvara sig som nykterist ska man behöva göra det som icke-nykterist... (Det senaste året har jag fått frågan "är du gravid" en gång i månaden eftersom jag på den sedvanliga AT-puben brukar dricka cola, eftersom jag kör bil skratt)

Postat av: Samara

Publicerad 2009-06-20 13:50:26

Ja visst är det mysko, nu vet ju typ alla jag känner att jag är kyrklig,och inte dricker av den anledningen, men många andra som inte vill dricka en nån anledning,de kanske bara inte känner för det den kvällen,de får ju så många frågor, varför kan inte folk bara acceptera att nån inte vill ha ?

Tänk om jag skulle börja fråga " vaaa, vill du inte ha läsk, bantar du ?? " om nån vill ha vatten,fniss



Och sen verkar det som att en del som dricker , på nåt sätt tar illa upp om en av deras kompisar bestämmer sig för att inte dricka nån kväll, det är också mysko.

Postat av: Sofie B

Publicerad 2009-06-20 16:38:26

Alkohol, barnuppfostran, sex och en hel del andra ämnen väcker såna här känslor hos folk, försvar och ifrågasättande...men ja, vad är rätt liksom?



Jag dricker inte alkohol och har aldrig gjort det - dricker du inte vin heller då, är du absolutist? Är en fråga som ibland kommer upp. Och nej, jag dricker inte vin heller...och ja, jag är väl en absolutist då, men jag går inte runt och kallar mig absolutist eller ens nykterist, jag dricker bara inte alkohol helt enkelt. Lev väl och må bra, oavsett alkohol eller inte...vars och ens val och ansvar enligt mig...men nej, sex, det avstår jag inte ifrån S...om nu någon undrade.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela