En vanlig trist sida

En vanlig trist sida. Inget att fästa sig vid. Inget man vill följa. Uppdateras sällan. Ogillar långa meningar. Fyrkantigt skriven. Ingen stil. Ingen humor. Ingen kreativitet. Ingenting. Enjoy.

Für Elina (min nya kokbok)

Publicerad 2014-02-12 18:55:00 i Mat, bak och annat hushållsrelaterat,

Ett lite utförligare omdöme om min nya kokbok "Grön mat"
 
Jag köpte den här kokboken utan att ha en aning om vad det var, jag satt och adlibrissurfade och fastnade bara för den av någon orsak. Trots att jag inte hade hört talas om den tidigare hade jag mycket höga förväntningar när den kom i mitt paket!
 
Boken är uppdelad i olika avsnitt som syns på bilden
 
Svårighetsgraden verkar variera från det enklaste enkla till ganska komplicerat, det finns absolut inte något snobberi om att man ska göra allting själv i boken. Alla recept illustreras av en bild och omges av kommentarer utöver själva tillvägagångssättet.
 
En sida som jag upptäckte idag och som jag är mycket förtjust över är att han har listat mat som är enkel att ha med sig! Det finns även en sida med "vad som är bra att ha hemma". 
 
Kokboken innehåller en hel del recept både med ost och ägg, i de fallen recepten är veganska är de markerade med ett V både i innehållsförteckningen och i rubriken på receptet.
 
Som en sammanfattning: Jag gillar min nya kokbok, den är snygg, inbjudande och inspirerande. Jag avslutar det hela med en bild som inte är på boken utan på nudlar som jag har gjort utifrån ett recept i boken! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela